Ajánlati/részvételi felhívás – Egyes ágazatokban
2004/17/EK irányelv
I. szakasz: Ajánlatkérő
I.1)Név, cím és kapcsolattartási pont(ok)Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság
AK01331
Akácfa utca 15.
Kapcsolattartási pont(ok): Gazdasági Igazgatóság, Beszerzési Főosztály
Címzett: Schifner Marianna
1072 Budapest
MAGYARORSZÁG
Telefon: +36 13226438
E-mail: kozbeszerzes@bkv.hu
Fax: +36 14616524
Internetcím(ek):
Az ajánlatkérő általános címe: www.bkv.hu
A felhasználói oldal címe: www.bkv.hu/hu/kozbeszerzes
További információ a következő címen szerezhető be: A fent említett kapcsolattartási pont(ok)
A dokumentáció és a kiegészítő iratok (beleértve a dinamikus beszerzési rendszerre vonatkozó dokumentációt is) a következő címen szerezhetők be: A fent említett kapcsolattartási pont(ok)
Az ajánlatokat vagy részvételi jelentkezéseket a következő címre kell benyújtani: A fent említett kapcsolattartási pont(ok)
I.2)Fő tevékenységVárosi vasúti, villamos-, trolibusz- és autóbusz-szolgáltatások
I.3)Beszerzés más ajánlatkérők nevébenAz ajánlatkérő más ajánlatkérők nevében végzi a beszerzést: nem
II. szakasz: A szerződés tárgya
II.1)Meghatározás
II.1.1)Az ajánlatkérő által a szerződéshez rendelt elnevezés:
3 900 000 000 HUF hitelkeret biztosítása refinanszírozás céljára.
II.1.2)A szerződés típusa és a teljesítés helyeSzolgáltatásmegrendelés
Szolgáltatási kategória száma 6: Pénzügyi szolgáltatások a) Biztosítási szolgáltatások b) Banki és befektetési szolgáltatások
A teljesítés helye: Budapest.
NUTS-kód HU101
II.1.3)Közbeszerzésre, keretmegállapodásra és dinamikus beszerzési rendszerre (DBR) vonatkozó információk
II.1.4)Keretmegállapodásra vonatkozó információk
II.1.5)A szerződés vagy a beszerzés(ek) rövid meghatározása:
3 900 000 000 HUF hitelkeret biztosítása refinanszírozás céljára.
II.1.6)Közös közbeszerzési szójegyzék (CPV) II.1.7)A közbeszerzési megállapodásra (GPA) vonatkozó információkA szerződés a közbeszerzési megállapodás (GPA) hatálya alá tartozik: nem
II.1.8)Részekre vonatkozó információkA beszerzés részekből áll: igen
Az ajánlatok benyújthatók egy vagy több részre
II.1.9)Változatokra (alternatív ajánlatok) vonatkozó információkElfogadhatók változatok (alternatív ajánlatok): nem
II.2)Szerződés szerinti mennyiség
II.2.1)Teljes mennyiség:
3 900 000 000 HUF hitelkeret biztosítása refinanszírozás céljára
A) rész: 1 000 000 000 HUF összegű hitelkeret.
B) rész: 2 900 000 000 HUF összegű hitelkeret.
II.2.2)Vételi jogra (opcióra) vonatkozó információ
II.2.3)Meghosszabbításra vonatkozó információk
II.3)A szerződés időtartama vagy a befejezés határidejeAz időtartam hónapban: 60 (a szerződés megkötésétől számítva)
Részekre vonatkozó információk
Rész száma: 1 Elnevezés: A) rész1)Rövid meghatározás:
1 000 000 000 HUF összegű hitelkeret biztosítása refinanszírozás céljára.
2)Közös közbeszerzési szójegyzék (CPV) 3)Mennyiség:
1 000 000 000 HUF összegű hitelkeret biztosítása refinanszírozás céljára.
4)A szerződés időtartamára vagy kezdetére/befejezésére vonatkozó különböző időpontok feltüntetéseAz időtartam hónapban: 60 (a szerződés megkötésétől számítva)
Rész száma: 2 Elnevezés: B) rész1)Rövid meghatározás:
2 900 000 000 HUF összegű hitelkeret biztosítása refinanszírozás céljára.
2)Közös közbeszerzési szójegyzék (CPV) 3)Mennyiség:
2 900 000 000 HUF összegű hitelkeret biztosítása refinanszírozás céljára.
4)A szerződés időtartamára vagy kezdetére/befejezésére vonatkozó különböző időpontok feltüntetéseAz időtartam hónapban: 60 (a szerződés megkötésétől számítva)
III. szakasz: Jogi, gazdasági, pénzügyi és műszaki információk
III.1)Az alvállalkozói szerződéssel kapcsolatos feltételek
III.1.1)A szerződést biztosító mellékkötelezettségek:
III.1.2)Fő finanszírozási és fizetési feltételek és/vagy hivatkozás a vonatkozó jogszabályi rendelkezésekre:
Ajánlatkérő az ellenszolgáltatást a 2013. évi V. törvény (Ptk.) 6:130. § szerint, az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény (Art.) 36/A. § rendelkezéseinek figyelembevételével és a Kbt. 130. § (1)bekezdésére figyelemmel teljesíti.
Ajánlatkérő előleget nem fizet.
III.1.3)A közös ajánlatot tevő nyertesek által létrehozandó gazdasági társaság, illetve jogi személy:
Ajánlatkérő nem teszi lehetővé a közös ajánlattevők részére gazdasági társaság vagy jogi személy létrehozatalát.
III.1.4)Egyéb különleges feltételek:A szerződés teljesítésére különleges feltételek vonatkoznak: igen
A különleges feltételek meghatározása: 2013. évi CCXXXVII. törvény a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról.
III.2)Részvételi feltételek
III.2.1)Az ajánlattevő/részvételre jelentkező személyes helyzetére vonatkozó adatok (kizáró okok), ideértve a szakmai és cégnyilvántartásokba történő bejegyzésre vonatkozó előírásokat isAz alkalmasság megítéléséhez szükséges adatok és a megkövetelt igazolási mód: Kizáró okok:
— Az eljárásban nem lehet részvételre jelentkező (közös részvételre jelentkező), alvállalkozó és az alkalmasság igazolásában nem vehet részt olyan gazdasági szereplő, aki esetében a Kbt. 56. § (1) bekezdés a)-k) pontjaiban, valamint a Kbt. 57. § (1) bekezdés d)-e) pontjaiban meghatározott kizáró okok fennállnak.
— Az eljárásban nem lehet részvételre jelentkező (közös részvételre jelentkező) az a gazdasági szereplő, aki esetében a Kbt. 56. § (2) bekezdésében meghatározott kizáró okok fennállnak.
Megkövetelt igazolási mód:
— Magyarországon letelepedett részvételre jelentkezőnek (közös részvételre jelentkezőnek) a jelentkezésben a 310/2011. (XII. 23.) Korm rendelet 2. §-a szerint kell igazolnia, hogy nem tartozik a Kbt. 56. § (1) bekezdés a)-k) pontjaiban, valamint a Kbt. 56. § (2) bekezdésében meghatározott kizáró okok hatálya alá.
— Magyarországon letelepedett részvételre jelentkezőnek (közös részvételre jelentkezőnek) a jelentkezésben a 310/2011. (XII. 23.) Korm rendelet 3. §-a szerint kell igazolnia, hogy nem tartozik a Kbt. 57. § (1) bekezdés d)-e)) pontjaiban meghatározott kizáró okok hatálya alá.
— Nem Magyarországon letelepedett részvételre jelentkezőnek (közös részvételre jelentkezőnek) a jelentkezésben a 310/2011. (XII. 23.) Korm rendelet 4. §-a szerint kell igazolnia, hogy nem tartozik a Kbt. 56. § (1) bekezdés a)-k) pontjaiban, a Kbt. 56. § (2) bekezdésében, valamint a Kbt. 57. § (1) bekezdés d)-e) pontjaiban meghatározott kizáró okok hatálya alá.
— Részvételre jelentkező (közös részvételre jelentkező) az alvállalkozója és az alkalmasság igazolásában részt vevő más szervezet vonatkozásában a jelentkezésben csak a Kbt. 58. § (3) bekezdése szerinti nyilatkozatot köteles benyújtani a Kbt. 56. § (1) bekezdés a)-k) pontjaiban foglalt kizáró okok hiányáról.
— Jelentkező (közös részvételre jelentkező) az alvállalkozója és az alkalmasság igazolásában részt vevő más szervezet vonatkozásában választása szerint:
— a jelentkezésben saját nyilatkozatot nyújt be arról, hogy nem vesz igénybe a Kbt. 57. § szerinti kizáró okok hatálya alá eső alvállalkozót, valamint az általa alkalmasságának igazolására igénybe vett más szervezet nem tartozik a Kbt. 57. §-a szerinti kizáró okok hatálya alá, vagy
— a jelentkezésben az eljárásban megjelölt alvállalkozó nyilatkozatát – a meg nem jelöltekre az a) pont szerinti nyilatkozat mellett –, valamint az alkalmasság igazolására igénybe vett más szervezet nyilatkozatát is benyújthatja arról, hogy a szervezet nem tartozik a Kbt. 57. § (1) bekezdés d)-e) pontjai szerinti kizáró okok hatálya alá.
III.2.2)Gazdasági és pénzügyi alkalmasságAz alkalmasság megítéléséhez szükséges adatok és a megkövetelt igazolási mód: Az alkalmasság megítéléséhez szükséges adatok és a megkövetelt igazolási mód:
Mindkét rész esetében a szerződés teljesítésére alkalmasnak minősül a részvételre jelentkező (közös részvételre jelentkező), ha az előző lezárt üzleti évben a saját tőke értéke elérte az 2 000 000 000 HUF-ot.
A 310/2011. (XII. 23.) Korm. rendelet 14. § (2) bekezdésben rögzített körülmény esetén a később létrejött gazdasági szereplő alkalmasnak minősül, ha működésének ideje alatt a közbeszerzés tárgyából származó – általános forgalmi adó nélkül számított árbevétele eléri vagy meghaladja éves szinten a 100 000 000 HUF értéket.
Megkövetelt igazolási mód
Mindkét rész esetében a részvételre jelentkezőnek (közös részvételre jelentkezőnek) a jelentkezéséhez csatolnia kell a 310/2011. (XII. 23.) Korm rendelet 14. § (1) bekezdés b) pontja szerint a számvitel jogszabályok szerinti, a 2012. üzleti évről szóló beszámolóját, amennyiben a céginformációs szolgálat honlapján a beszámoló nem elérhető.
Ha a részvételre jelentkező beszámolóval azért nem rendelkezik az előírt időszakban, mert az időszakkezdete után kezdte meg működését, alkalmasságát a közbeszerzés tárgyárból származó árbevételről szólónyilatkozattal jogosult igazolni.
III.2.3)Műszaki, illetve szakmai alkalmasságAz alkalmasság megítéléséhez szükséges adatok és a megkövetelt igazolási mód: Az alkalmasság megítéléséhez szükséges adatok és a megkövetelt igazolási mód:
Mindkét rész esetében a szerződés teljesítésére alkalmasnak minősül a részvételre jelentkező (közös részvételre jelentkező) ha rendelkezik legalább az alábbi, felsőfokú végzettséggel rendelkező szakemberekkel: legalább 1 fő, vállalati hitelek nyújtására képesített, felsőfokú végzettségű, vállalati hitelek nyújtásában legalább két év szakmai gyakorlatot szerzett szakember
Megkövetelt igazolási mód
Mindkét rész esetében a Részvételre jelentkezőnek (közös részvételre jelentkezőnek) jelentkezésében a 310/2011. (XII. 23.) Korm rendelet 15. § (3) bekezdés d) pontja szerint ismertetnie kell azon szakemberek végzettségét és képzettségét – szakmai önéletrajzuk és a végzettségüket igazoló dokumentumok másolatának csatolásával –, akiket be kíván vonni a teljesítésbe.
III.2.4)Fenntartott szerződésekre vonatkozó információk
III.3)Szolgáltatásmegrendelésre irányuló szerződésekre vonatkozó különleges feltételek
III.3.1)Adott foglalkozásra (képzettségre) vonatkozó információkA szolgáltatás teljesítése egy adott foglalkozáshoz (képzettséghez) van kötve: nem
III.3.2)A szolgáltatás teljesítésében személyesen közreműködő személyekA szervezeteknek közölniük kell a szolgáltatás teljesítésében személyesen közreműködő személyek nevét és képzettségét: nem
IV. szakasz: Eljárás
IV.1)Az eljárás fajtája
IV.1.1)Az eljárás fajtájaTárgyalásos
Megtörtént a részvételre jelentkezők kiválasztása, megjelölése (a tárgyalásos eljárás egyes típusai esetében): nem
IV.2)Bírálati szempontok
IV.2.1)Bírálati szempontokAz összességében legelőnyösebb ajánlat az alábbiak szerint az alábbiakban megadott részszempontok
1. Kamatfelár. Súlyszám 80
2. Tőketörlesztéssel súlyozott, korrigált futamidő. Súlyszám 20
IV.2.2)Elektronikus árlejtésre vonatkozó információkElektronikus árlejtést fognak alkalmazni: nem
IV.3)Adminisztratív információk
IV.3.1)Az ajánlatkérő által az aktához rendelt hivatkozási szám:
BKV Zrt. T-97/14
IV.3.2)Az adott szerződésre vonatkozóan sor került korábbi közzétételrenem
IV.3.3)A dokumentáció és a kiegészítő iratok beszerzésének feltételeiA dokumentáció beszerzésének határideje: 28.4.2014 - 10:00
A dokumentációért fizetni kell: nem
IV.3.4)Ajánlattételi vagy részvételi határidő28.4.2014 - 10:00
IV.3.5)Az(ok) a nyelv(ek), amely(ek)en a pályázatok (pályaművek), illetve részvételi jelentkezések benyújthatókmagyar.
IV.3.6)Az ajánlati kötöttség minimális időtartama
IV.3.7)Az ajánlatok felbontásának feltételei
VI. szakasz: Kiegészítő információk
VI.1)A közbeszerzés ismétlődő jellegére vonatkozó információkA közbeszerzés ismétlődő jellegű: nem
VI.2)Európai uniós alapokra vonatkozó információkA szerződés európai uniós alapokból finanszírozott projekttel és/vagy programmal kapcsolatos: nem
VI.3)További információk:
1. A részvételi jelentkezések felbontásának időpontja és helye:
Dátum: 28.4.2014. (nap.hó.év). Időpont 10:00 óra.
Helyszín: BKV Zrt. 1072 Budapest, Akácfa utca 15. 252-es tárgyaló.
A részvételi jelentkezések felbontásán jelenlétre jogosult személyek: az ajánlatkérő, a részvételre jelentkezők, valamint az általuk meghívott személyek, illetve a külön jogszabályban meghatározott szervek képviselői, illetőleg személyek.
2. Ajánlatkérő a Kbt. 77. §-a alapján a jelentkezőket az eljárás részvételi szakaszának eredményéről vagy eredménytelenségéről a részvételi jelentkezések elbírálásáról szóló összegezés egyidejűleg minden részvételre jelentkező részére faxon vagy elektronikus úton történő megküldésével tájékoztatja.
3. Az ajánlattételi felhívás megküldésének tervezett napja: 6.5.2014.
4. Ajánlatkérő a felhívásban III.2.2 és III.2.3 pontjában meghatározott pénzügyi és gazdasági, valamint műszaki, illetve szakmai alkalmassági feltételeket és igazolását a minősített ajánlattevők jegyzékéhez képest szigorúbban határozta meg.
5. Folyamatban lévő változásbejegyzési eljárás esetében a részvételre jelentkezőnek a jelentkezéshez csatolnia kell a cégbírósághoz benyújtott változásbejegyzési kérelmet és az annak érkezéséről a cégbíróság által megküldött igazolást.
6. Jelentkezőnek a Kbt. 40. § (1) bekezdése alapján jelentkezésében meg kell jelölnie
a) a közbeszerzésnek azt a részét (részeit), amelynek teljesítéséhez az jelentkező alvállalkozót kíván igénybe venni,
b) az ezen részek tekintetében a közbeszerzés értékének tíz százalékát meghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozókat, valamint a közbeszerzésnek azt a százalékos arányát, amelynek teljesítésében a megjelölt alvállalkozók közre fognak működni.
7. A jelentkezések benyújtására lehetőség van postán, illetve személyesen munkanapokon, hétfőtől péntekig 08:00 és 14:00 óra között, a BKV Zrt. székházában (1072 Budapest, Akácfa u. 15.) a II. emelet 256. irodában. A részvételi határidő napján ugyanezen a helyszínen a IV.3.4) pontban megjelölt időpontig van lehetőség a jelentkezések személyes benyújtására. A postán benyújtott jelentkezéseket az ajánlatkérő csak akkor tekinti határidőben beérkezettnek, ha azok legkésőbb a részvételi határidőig az ajánlatkérő részéről a jelentkezések átvételére megjelölt helyen átvételre kerülnek. A jelentkezés, illetve az azzal kapcsolatos postai küldemények elvesztéséből eredő kockázatot a részvételre jelentkező viseli.
8. Az ajánlatkérő az eljárás dokumentációját teljes terjedelmében elektronikus úton hozzáférhetővé teszi honlapján (www.bkv.hu/hu/kozbeszerzes). A dokumentáció letöltése az eljárásban való részvétel feltétele, a dokumentációt jelentkezésenként legalább egy jelentkezőnek vagy a jelentkezésben megjelölt alvállalkozónak le kell töltenie. A kiegészítő tájékoztatás a dokumentációt letöltőnek kerül megküldésre. Az elektronikus úton hozzáférhetővé tett dokumentáció átvételét a jelentkezők által a dokumentáció részét képező Visszaigazoló adatlap hiánytalanul kitöltött változatának a jelen felhívás I.1. pontjában megjelölt fax, vagy e-mail címre történő megküldése igazolja.
9. Ajánlatkérő a Kbt. 67. §-a alapján biztosítja a hiánypótlás lehetőségét.
10. Az értékelés módszere az első résszempont esetében fordított arányosítással, a második részszempont esetében arányosítással történik. A részszempontonként kiosztható pontszám: 0-10. A módszer(ek) részletes ismertetése az ajánlattételi dokumentációban történik.
11. A részvételi határidő a 289/2011. (XII. 22.) Korm. rendelet 5. § (1) bekezdése alapján sürgősségre tekintettel lett megállapítva.
VI.4)Jogorvoslati eljárás
VI.4.1)A jogorvoslati eljárást lebonyolító szerv VI.4.2)Jogorvoslati kérelmek benyújtása
VI.4.3)A jogorvoslati kérelmek benyújtására vonatkozó információ a következő szervtől szerezhető be VI.5)E hirdetmény feladásának időpontja:10.4.2014